Barneyoga

I vår barnehage har vi en sertifisert barneyoga lærer som utfører yoga med barna. Barneyoga er gjort på barnas måte med fokus på lek, latter, pust/pusteteknikk og lyder. Barna får erfaringer med å bevege kroppen i alle finurlige posisjoner gjennom å bruke deres kreative evner. Hos oss er barneyogaen tilrettelagt for barnas alder, modenhet og utvikling. Eksempel på en yogatime kan være yogareiser, yogaleker eller hinderløype. I disse timene får barna erfaringer med avspenning, pusteteknikker, barneyoga massasje og savasana. Vi mener at yoga er en metode som tar barna med i en prestasjonsfri sone hvor de får utfordret seg og dannet erfaringer med sine egne følelser, selvbilde og konsentrasjon. Barna vil lære seg mentale teknikker til å håndtere vanskelige situasjoner og få styrket smidighet, balanse, ro og mer energi.