"Vibekebuss"

Barnehagen har et samarbeid med Arctic Camp Brattli som tilbyr dagsturer i tromsø og omegn. Arctic Camp Brattli drives av Vibeke Brattli som har 25 års erfaring fra arbeid i barnehagen som pedagogisk leder og styrer. Vibeke tilbyr pakketurer hvor hun henter grupper av barn og ansatte i barnehagen med egen turbuss og tar gruppen med på tur. Turene har ulike destinasjoner som blant annet fjellturer, tur i fjæra, isfiske, trugeturer, hundekjøring og sherpatrappa i Tromsdalen. På disse turene blir det fokus på friluftsliv, naturfenomener, felles opplevelser i naturen, samarbeid og gruppefølelse. I vår barnehage er det i hovedsak barn fra Tinden og Varden som rullerer på turene. Turene gjennomføres fast hver uke.